Короткий гайд по догляду за кабріолетом DIY
Дуже важливо вчасно і якісно обслуговувати кабріодах. Нижче я сформував для тебе коротку підбірку порад по догляду, які допоможуть подовжити безпроблемну експлуатацію даху твого кабріолета та допоможуть тобі ненарукожопити в процесі. Якщо ж у тебе нема часу/натхнення/можливості/рукизсраки - тицяй кнопку і записуйся до нас на сервіс - ми то все зробимо для Тебе!
Отже, регламент обслуговування кабріолета можна умовно розділити на 4 групи в залежності від конструкції і режиму експлуатації:
  • М'який - кабріолет з м'яким дахом (тканина або вініл)
  • Жорсткий - кабріолет з жорстким дахом
  • Цілорічний - кабріолет, що експлуатується цілорічно (зима/літо)
  • Літній - кабріолет, що експлуатується тільки в теплу пору року (взимку - на консервацію)
Для кожної з цих груп має бути різний перелік і періодичність процедур:
1. ТЕНТ
Для м'яких кабріків важливо забезпечити чистоту та гідрофобність тентового матеріалу (зовнішньої тканини простіше кажучи). Чистота від забруднень - це не тільки естетика, а й запорука того, що при складанні тканина не буде підпадати під дію абразивних часточок (пісок, пил, інший бруд). Склавши брудний дах - вважай що ти треш тканину наждачним папером - волокна розпушуються, втрачаюсть однорідність структури та починають пришвидшено просочуватись водою. То ж як правильно чистити (мити) тент? Ні в якому разі (!!) не мий тент прямим потоком з мийки високого тиску (і не дозволяй цього робити занадто завзятим мийникам) - у гіршому випадку ти можеш отримати дірку в тканині, в кращому ж - буде пошкоджено верхній шар волокон тканини та залишаться сліди від струменя, які не підлягатимуть усуненню. Керхером працюй тільки здалека (50см) та під гострим кутом (по дотичній до площини тканини) широким факелом.
Якщо безконтакно не вдається усунути забруднення з поміж волокон тканини - можна взяти щітку середньої жорсткості та за допомогою мильного розчину замиваємо дрібнокруговими рухами всю поверхню тента, потім змиваємо розчин чистою водою. Не використовуй мийні концентрати та/або різного роду розчинники - будеш мати проблеми з однорідністю кольору (інакше кажучи наробиш уродських плям - будуть всі сміятись ;))
Для "літнього" м'якого кабріка перед постановкою на зимове зберігання потрібно провести деяку консервацію, а саме: ретельно вимити і висушити(!) тент, почистити всі ущільнення, делікатно(!) змастити іх силіконом (щоб не злипались та не пересихали). Зберігати, сам розумієш, треба в критому паркінгу та дах має бути розкладений (тканина і скло натягнуті).
Гідрофобність (або простіше кажучи захист від вологи та зайвого забруднення) забезпечується обробкою спеціалізованними гідрофобними розчинами - можеш купити і нанести самостійно згідно інструкції (але тент перед цим має бути сухий і чистий).

2. МЕХАНІЗМ РОЗКЛАДАННЯ
Тут в цілому тонкощів менше, ніж в частині тенту, але все ж є деякі нюанси. Важливо - коли зберешся обслужити механізм власноруч - забезпеч себе напарником (страхувальником)! В процесі роботи з механізмом він може робити неочікувані для тебе рухи, може спонтанно почати складатись (під дією тяжіння або по команді блоку управління). Отже, запорука гарного самопочуття механізму твого даху - чистота і змащення. Як чистити? Відкрий дах наполовину, в режим "кобри", вимкни запалення. Увага - поки чистиш - забезпеч страхову підпорку даху по центру (якоюсь негострою(!) товстою палицею, щоб він сам не склався, коли гідросистема стравить тиск). Спершу ганчірочкою витираєш поверхневе забруднення та залишки мастила на всіх шарнірних з'єднаннях механізму. Потім береться маленька густа жорстка щіточка (зубна), ведешкою змочуєш (не змащуєш, а змочуєш) кожен шарнір і ретельно щіточкою вичищаємо все забруднення, витираємо сухою ганчірочкою.
Тепер про змащення. Не треба мазати все, що бачиш, силіконом у великих кількостях як полюбляють деякі мамкіни сервісмени - цю "кашу маслом можна зіпсувати". Для коректного змащення механізму даху ми використовуємо 4 типи змащувальних спреїв - біле літієве мастило, сухе PTFE мастило, мастило для ланцюгів (інколи) та улюблений натовпом силікон :) Що чим мажемо? Біле літієве мастило - шарнірні та ковзаючі з'єднання металевих важілів всередині механізму. Для делікатних з'єднань та тонких механізмів можемо інколи використовувати мастило для велосипедних ланцюгів - його фішка в глибокому просоченні за рахунок рідкого стану з наступних загустінням - тобто воно проникає вглиб і потім густіє, не утворюючи зовні підтьоків і не збираючи на себе абразивний бруд. Сухе ПТФЕ мастило використовуємо на резинових ущільненнях, які контактують з пасажирами та пилом - для того щоб запобігти брудненню пасажирів, внутрішніх оздоблювальних матріалів а також для запобігання облипанню піском та брудом з подальшим абразивним зносом. Ну і силікон - ним обробляємо всі резинові ущільнення і пластикові з'єднання всередині механізму - там де силікон не контактує з зовнішніми предметами. Виключення по силікону - хіба що змащення (натирання) ущільнювачів дверей та вікон перед зимовим періодом.
Будь дуже пильним - не суй руки і пальці в закриті контури механізму, між важілями - їх може відтяти як гільотиною! Не нехтуй напарником - страхувальник потрібен для того, щоб у випадку блокування твоєї кінцівки механізмом міг оперативно забезпечти надання відповідної допомоги!

3. ПРИВІДНА ЧАСТИНА (гідравлічна або електрична)
Тут особилвого обслуговування власноруч майже не потрібно - скоріше регулярна інспекція і коректна експлуатація.
Основні моменти на які маєш звертати увагу:
  • перевіряй рівень рідини в бачку гідрокомпресора (якщо в тебе гідравлічний привод) та своєчасно її міняй (при купівлі та потім раз на пару років хоча б - хоч не всі виробники і прописують такий регламент)
  • при недостатньому рівні краще звернись до нас - маємо зрозуміти куди вона поділась і коректно долити, або ж якщо доливаєш сам - не перевищуй рівень, не лий абищо (має заливатись рідина для гідросистем ZH-M)
  • візуально перевіряй робочі циліндри (їх може бути від двох до півтора десятка) на "потіння" та протікання - невдало потікший циліндр може забезпечити тобі такий сюрприз як дах, що не закривається на початку дощу або протікання мастила на тент, а це вже може загрожувати псуванням і заміною тенту (це дорого), або протіканням на шкіру сидінь (це теж дорого)
Для систем з механічним приводом (мотор-редуктором) - слідкуй щоб в зону робочого сектора (шестерні такої великої) не потрапляли сторонні предмети (наприклад маленька монета може зламати редуктор...),
Ну і окрім цього ніколи не прикладай силу до механізму при складанні/розкладанні - в ліпшому випадку можеш розбалансувати регулювання системи, а в гіршому зламати або деформувати якийсь з компонентів. Здоровий дах складається сам - якщо він цього самостійно не робить - час звернутись до нас.

4. ЕЛЕКТРИКА
В електриці є 3 основні аспекти, які потребують твоєї уваги.
Слідкуй за чистотою датчиків - вони бувають магнітні (датчики Холла) та механічні. Всі вони люблять чистоту - отож ніякої стружки та піску на них не має бути (делікатно продувай компресором, ще делікатніше можеш прочищати м'ягеньким художнім пензликом, при сильному забрудненні - обережно обмиваєш спреєм ведешки.
Другий аспект - цілісність проводки, особливо на місцях перегину (а їх в кабріодаху багацько). Проінспектуй коси на мехінізмі. Якщо є пошкодження захисної оболонки (або армована ізострічка або захисний рукав) - обовязково віднови захист, перед цим пересвідчившись шо самі провода не пошкоджені в цьому ж місці. Слідкуй за тим, щоб всі кріплення проводки були цілі та заклацнуті на свої місця - електрична коса має лежати чітко на тому місці, де це запроектовано - інакше вона буде або перерізана або розірвана при складанні/розкладанні даху. Не займайся "покращінгом" - не роби додаткових кріплень стяжками, там де тобі здається висить зайвий провід - в проводці є спеціально "прослаблені" місця, або т.з. плаваючі кріплення для компенсації довжини при складанні/розкладанні.

5. ДРЕНАЖІ та УЩІЛЬНЮВАЧІ
Дренажі - важливий компонент розкладного даху будь якого кабріка (як жорсткого так і м'якого). Це система каналів для відведення води, що потрапляє всередину авто - май на увазі - твій дах не є герметичною системою і від якісного обслуговування дренажів залежить як швидко згниє салонне начиння, проводка, електронні блоки та заведеться пліснява у всіх скритих і не дуже порожнинах і в салоні з'явиться характерний запах свіжої горгонзоли.
Є передні дренажі - вони як правило являють собой вузенькі канальці в передніх зовнішніх ущільнювачах вздовж стійок лобового скла. Продуйте їх компресором та для контролю пролийте потім водичкою - вода має вийти або внизу дверного проєму або з-під порогу (з-під арки колісної).
Задні дренажі - це основні канали водовідведення. Якщо вони забиті - вода затікатиме під сидіння, під килимове покриття, і багажник (а там часто розташовані електронні блоки) - а ти цього й не бачитимеш. Отож не чекай лиха - чисть на випередження. Тут в залежності від їх розташування є різні варіанти. По-перше видали сухе листя і сміття, яке точно лежить у найнижчому місці водозбірного жолобу -- це і є місце початку дренажного каналу. Далі можна обережно (обережно!) невеликим напором води зі шланга промити, поки з-під порога або з-під арки колісної не потіче чиста водичка. Якщо ж ані шланг ані компресор не допомагають - варто вже звернутись до нас. Наполегливо не раджу пробивати канали різними підручними дрючками - трубки часто мають кути і повороти, а також буває мають доволі делікатні стінки - можеш навмання пробити дірку не туди - і буде у тебе водовідведення в якусь закриту порожнину кузова відбуватись до прикладу. А щоб поміняти цей канал дуже часто треба знімати весь дах - ото ж давай без фанатизму ;)
В "жорстких" кабріках є ще проміжні дренажні трубки, які відводять воду з кожного коремого ущільнення між складовими частинами даху (так, "жорсткі" дахи - теж не герметичні) - ці трубки також мають бути тобою локалізовані та делікатно прочищені (є для цього й спеціальні маленьки щіточки на гнучких тросиках - можна придбати у нас або на всяких аліекспресах тощо).

Наче все!
Ознайомився - дій!
Передумав сам робити - дзвони!
+38(050)4466393
Контакти
+38 050 4466393
cabrioservice.ua@gmail.com
м.Київ, пр-т Повітряних Сил, 94А
Made on
Tilda